środa, 20 czerwca 2012

Linia lotnicza easyJet prezentuje wyniki

easyJetLinia lotnicza easyJet podsumowuje wyniki pierwszego półrocza 2012 r.. Jak wynika z zebranych danych przewoźnikowi udało się zwiększyć całkowity przychód aż o 15,7 procent z poziomu 1,27 miliarda funtów z 1,47 miliarda funtów w bieżącym półroczu. W przeliczeniu na jedno miejsce przychód także zanotował znaczny wzrost, dokładnie o 11,9 procent. W tym samym okresie easyJet zwiększył liczbę oferowanych miejsc w swoich samolotach o zaledwie 3,5 procent. Mimo iż obłożenie miejsc w maszynach przewoźnika wzrosło nieznacznie, bo zaledwie o 1,5 procent, to liczba obsłużonych pasażerów zwiększyła się o ponad 5 procent, w pierwszym półroczu 2012 r. i obecnie wynosi ponad 25 milionów osób.

Jak wiadomo działalność linii lotniczych to nie tylko zysk, lecz także koszty. W przeliczeniu na jedno miejsce easyJet ponosi koszty na poziomie 37 funtów, oczywiście wynik ten nie uwzględnia kosztów paliwa. W porównaniu do pierwszych 6 miesięcy 2011 r. koszty te wzrosły o około 2 procent. Przewoźnikowi udało się również zmniejszyć stratę przed opodatkowaniem aż o 27 procent w pierwszym półroczu roku finansowego o 41 milionów funtów do poziomu 112 milionów. Jak podaje przewoźnik było to możliwe za sprawą kilku czynników, wśród których najważniejsze to Alokacja zasobów, inicjatywy kształtowania źródeł przychodu oraz kontrola kosztów w połączeniu z niskim poziomem zakłóceń w odniesieniu do lat ubiegłych. Brytyjska linia lotnicza easyJet zamknęła okres sprawozdawczy z wynikiem 42 milionów funtów środków pieniężnych netto. Świetny wynik na poziomie 20 procent osiągnął przewoźnik w pozycji strata na akcję. EasyJet obniżył stratę z 27 do 21 pensów.

Linia lotnicza easyJet charakteryzuje się najwyższą punktualnością w swojej klasie nie tylko w Wielkiej Brytanii na poziomie 89 procent, co stanowi wzrost aż o 16 procent. Oznacza to, że tylko 14 na 100 przylotów jest opóźnionych dłużej niż 15 min. Dobre wyniki przełożyły się na wzrost ogólnego wskaźnika zadowolenia klientów, z poziomu 78 procent ich odsetek wzrósł aż do 85 procent, co spowodowane jest tym, że spółka, skupiła się na zaspokojeniu potrzeb swoich klientów. Jedyną rzeczą, która się nie zmieniła w pierwszym półroczu 2011 r. i bieżącego 2012 jest poziom rezerwacji z wyprzedzeniem na sezon letni 2012.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz